Doba pokročila a to aj v súvislosti s koronakrízou, preto sa stále viac rozpráva o práci z domu, či už ide o homeoffice, alebo o teleprácu. Rozvíjať sa musia ako firmy, tak zamestnanci, a to všade tam, kde je možné pracovať z domu a komunikovať na diaľku s kolegami, zamestnávateľmi, školiteľmi, dodávateľmi a zákazníkmi. K tomu je samozrejme potrebné náležité vybavenie, či už ide o dostatočne výkonný hardvér, alebo vhodný softvér, taktiež dobré internetové pripojenie, zabezpečenie, pohodlné sedenie a vhodný pracovný stôl.
Ak si chcú zamestnávatelia udržať svoje podnikanie, musia prijať patričné opatrenia, medzi ktoré patrí aj spomínaná práca z domu – domácka práca, alebo telepráca.
Domácku prácu definuje Zákonník práce a je to práca, ktorú zamestnanec vykonáva podľa podmienok, dohodnutých v pracovnej zmluve a to doma, alebo na inom dohodnutom mieste v pracovnom čase, ktorý si zamestnanec rozvrhuje sám.
Pri telepráci platí to isté ako pri domáckej práci, s tým rozdielom, že pri telepráci sa aktívne využívajú informačné technológie. V obidvoch prípadoch však ide o trvalú prácu. Ak sa jedná o nepravidelne a príležitostne vykonávanú prácu z domu, ide o tzv. dočasný home office.
Aj keď ide o prácu z domu, musí byť vykonávaná svedomito a poctivo. V prípadoch, kde je home office možný, sa tak súčasťou domovov stáva aj kvalitné pripojenie k internetu, kamery, mikrofóny, softvér, dostatočne vybavený notebook/PC. Taktiež kancelárske priestory sa musia prispôsobovať videokonferenciám, online poradám, konzultáciam. Treba preto myslieť na vhodné online riešenia, ktoré výrazne zmenia pracovné prostredie vo firmách, kanceláriách, ale aj domácnostiach.
Aj pre biznis sú tieto inovácie nevyhnutné, kvôli udržaniu obchodu, zamestnancov a konkurencieschopnosti, či už ide o konferenčné hovory, starostlivosť o klienta, online vzdelávanie. Kompletnú transformáciu komunikácie zahŕňajú aj emaily, chaty, automatizácia, sociálne siete. Skrátka treba sa učiť fungovať a pohybovať v online svete a to spoločne aj so zamestnancami, spoločníkmi, dodávateľmi, zákazníkmi. Svet totiž praje pripraveným a moderným.
Všetky tieto úkony pomáha zvládnuť vhodný softvér a nástroje, ktoré prepájajú online svet s tým fyzickým. Ak hľadáte vhodné riešenia pre online komunikáciu so zamestnancami či klientmi, prezentácie, školenia, videokonferencie, chatovú komunikáciu, nástroje na výuku, školenia a kurzy, neváhajte nás kontaktovať a ušijeme vám konkrétne riešenie, šité na mieru vašim potrebám.
Čím skôr začnete tieto zmeny robiť, tým viac času budete mať na ich osvojenie. Čas a napredovanie technológií nezastavíte. Ostáva iba držať s nimi tempo, vzdelávať sa, inovovať, digitalizovať. Udržíte si tak zamestnancov, pracovnú morálku, vážnosť na trhu a krok s konkurenciou.